Tapas & Talks Data Quality
Op donderdag 14 november was de 4de Riviq Tapas & Talks, een initiatief om data professionals en managers van onze relaties te inspireren en met elkaar te verbinden. Een leuk concept dat al eerder werd gehouden over onderwerpen als “Data science: van PoC naar Productie”, “Text Mining” en “Data science op externe data”. De talks gingen deze keer over Data Quality.
Visie op Data Quality
GIGO, garbage in garbage out. Iedereen kent de term, iedereen onderkent het belang van goede data: Data Quality (DQ). Maar wat betekent dat, wat moet je dan doen, wie moet er dan iets gaan doen, welke organisaties hebben DQ daadwerkelijk voor elkaar? En kun je DQ eigenlijk wel los zien van andere delen van data management, zoals data governance en master data management? Rolf Emmens, ervaren DQ manager bij o.a. KPN, Schiphol en Vitens, presenteerde zijn visie op Data Quality.

(Foto: Rolf Emmens)
Discussie: Is Data Quality wel een topic voor Data Warehousing?
Met bezoekers van organisaties zoals Ahold, Damen, Eneco, Holland Casino, ICTU, ING, Liberty Global, MN, NIBC Bank, Rabobank, Randstad, Sanoma, Transavia en Vakmedianet hadden we voldoende ervaringen, meningen en kennis in huis om over diverse stellingen te discussiëren. Voornaamste conclusie was dat DQ vooral een business issue is, maar toch lang niet altijd door diezelfde business wordt opgepakt.
Heerlijke tapas
Rondom al die talks waren er gelukkig ook deze keer weer heerlijke tapas! Smullend van gamba’s, olijven, worstjes en andere lekkernijen uit de Spaanse keuken gingen de gesprekken over Data Quality en andere gerelateerde topics natuurlijk gewoon verder.
De inhoudelijke discussies met vakgenoten en de informele setting maakt Tapas & Talks zo waardevol voor ons en onze relaties. Wil je er de volgende keer ook bij zijn? Laat het me gewoon even weten.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
bladeren door artikelen
meer over dit onderwerp
Starten met text mining: in 2 stappen van tekst naar gestructureerde data
Wat is het precies? En hoe maak je van teksten gestructureerde data waaruit je inzichten kan halen?
Clustering Analytics voor Marketing
Als je verzuipt in de mini-segmentjes, probeer dan eens clustering analytics.
Voorspellen of verklaren bij Machine Learning
Soms zoeken we niet alleen voorspellende kracht, maar ook verklarende kracht in een model. Wat zijn de afwegingen?