Customer insights

Vind, verleid en behoud

jouw klanten nóg beter

Home » Thema’s » Customer insights

Wat doe je in tijden waarin het steeds lastiger is om je te onderscheiden met jouw product of dienst? Dan zoek je naar wat jouw klant écht nodig heeft.

Riviq helpt je om continu relevant te zijn en een excellente klantbeleving te verzorgen. Alles om jouw klanten te vinden, verleiden én vast te houden.

Uitdaging

Customer Insights maakt het verschil

Ieder bedrijf schreeuwt om aandacht van klanten. Je maakt het verschil door jouw klant door en door te kennen. Alleen zo bied je precies wat een klant nodig heeft. Op het juiste moment. Via het juiste kanaal. Maar hoe doe je dat als klantdata niet centraal beschikbaar is? Wanneer een 360-gradenbeeld van jouw klant ontbreekt? Of als het opzetten van gerichte marketingcampagnes te veel tijd kost, waardoor je kansen misloopt?

Oplossing

Vinden, verleiden en vasthouden van waardevolle klanten

Riviq helpt je bij het vinden, verleiden en vasthouden van jouw klanten. Dit doen we door 3 dingen, namelijk door klantdata toegankelijk te maken via een customer dataplatform. Door een totaalbeeld van jouw klanten te verkrijgen. En door data science toepassingen die je helpen jouw klanten aan te spreken in iedere fase van de customer life cycle.

1) Klantdata centraal toegankelijk

Data over klanten komt van alle kanten. Van social media en websitebezoeken tot informatie vanuit het callcenter of CRM-systeem. Door al deze klantdata te verzamelen en centraal toegankelijk te maken via een customer dataplatform maak je jouw marketingactiviteiten eenvoudiger.

Hoe? Door data uit verschillende bronnen geautomatiseerd te ontsluiten naar je dataplatform via efficiënte tools voor automation. Maar ook door slimme koppelingen met bijvoorbeeld Google Analytics. En dat allemaal volledig AVG-proof. Zo heb je op één plek inzicht in de voorkeuren, behoeften en gedragingen van jouw klant.

Customer-life-cycle

2) Klanten optimaal bereiken met data science

Je wil jouw klant in iedere fase van de customer life cycle aanspreken. Data science helpt je daarbij. Voorspel welke leads het meest interessant zijn of welke klanten dreigen weg te gaan. Ontdek nieuwe, relevantere segmenten door klantdata te interpreteren met algoritmes. Onderzoek dmv text mining het sentiment onder klanten en kom te weten hoe ze over jouw bedrijf denken.

Met data science zorg je voor gerichte en accurate marketingactiviteiten waarmee je klanten vindt, verleidt en vasthoudt.

3) 360-gradenbeeld van je klanten

Wil je inspelen op de voorkeuren, behoeften en gedragingen van jouw klanten, dan wil je exact weten wie jouw klanten zijn. Zorg daarom voor een volledig profiel van je klanten.

Met effectieve dashboards en onze expertise op het gebied van customer base development en customer lifetime value realiseer je een 360-gradenbeeld van jouw klanten.

Wij nemen je vanaf het begin mee in de totstandkoming van de gewenste dataoplossingen en -inzichten. Samen creëren we alleen toepassingen waarmee jouw marketeers echt aan de slag willen.

Marc Ducardus

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met

Marc Ducardus

Managing partner

marc.ducardus@riviq.nl
+31 6 14 29 88 14
linkedin.com/in/ducardus/

Klantcases

Bouwmaat

Proactief retentie- programma met Artificial Intelligence

Vogelbescherming

Verbeterde ledenwerving door predictive analysis

Tech Data

Direct klant inzicht in het gedrag van ‘managed accounts’.

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

We maken graag kennis om dit met je te bespreken.

Bel 070 40 60 966

of stuur een mailtje naar info@riviq.nl.

Je kunt ook gebruikmaken van het formulier hiernaast.

11 + 10 =