Home E Diensten E Development E Data science

Data science

Niet achteruit, maar vooruit kijken

Neem contact op

closeup-scherm-code

Veel bedrijven doorgaan momenteel de digitale transformatie. Het hebben van een goed beeld van huidig en vooral toekomstig gedrag van hun klanten geeft hen daarbij enorme mogelijkheden. Riviq bouwt voorspelmodellen die dat beeld geven en de basis vormen voor betere interacties gedurende de volledige customer lifecycle.

“Betere relatie met je klant”

Met de inzet van Data science worden de schaarse marketing en sales middelen beter besteed. De (inter) acties zijn gerichter en de boodschap wordt relevanter en persoonlijker. Daardoor gaan minder klanten weg, stijgt de klantwaarde en ook de klanttevredenheid.

Succesvol aan de slag

Riviq heeft ervaring met het gebruik van Data science toepassingen binnen de gehele customer life cycle. We combineren onze ervaringen en onze businessgedreven aanpak met diepgaande kennis van data platformen en van machine learning. Zo komen we tot oplossingen die echt het verschil maken.

Benieuwd hoe we data science succesvol voor jouw organisatie kunnen realiseren?

We maken graag kennis om dit te bespreken.

Neem contact op

Technologie waar we mee werken

Onze specialisten hebben expertise in de leidende technologie voor ontwikkeling van voorspelmodellen en data science oplossingen mbv Azure ML en Python.

Om bij aanvang van een project veel tijd te besparen hebben we een eigen oplossing waarmee we een compleet geconfigureerde omgeving met Azure services geautomatiseerd kunnen implementeren.

We zijn gecertificeerd Microsoft Solution partner Data & AI en Cloud Solution Provider (CSP) zodat we complete data & analytics oplossingen als managed service kunnen leveren.

Riviq - Solution provider Data & AI
Logo Azure
Logo AWS
Logo Python
Logo R

Van data naar voorspelling

Een voorspelmodel omvat meer dan een algoritme. Riviq bouwt geïntegreerde systemen waarbinnen klantdata wordt getransformeerd en met slimme algoritmes wordt omgezet in voorspellingen op individueel klantniveau:

  • Welke leads hebben de hoogste kans om klant te worden?
  • welke producten zullen klanten het meest waarderen?
  • Welke waardevolle klanten staan op het punt om weg te gaan?

De uitkomsten worden regelmatig ververst en gevalideerd op hun voorspellende kracht. Zo wordt data daadwerkelijk omgezet in waarde voor de organisaties.