T-Mobile Marketing kan veel meer data verwerken

Door het nieuwe Teradata-platform in het data warehouse kan T-Mobile biljoenen gegevens veel sneller analyseren en deze verwerken in rapportages die inzicht geven in klantgedrag.

Situatie

Het oude data warehouse van T-Mobile Nederland functioneerde traag en deed soms uren over de oplevering van gegevens. Dat frustreerde de gebruikers van de marketing afdeling en hinderde de business.

Vraag

De afdeling Marketing kreeg de beschikking over steeds meer klantgegevens maar kon ze niet efficiënt analyseren. T-Mobile zocht een manier om deze toevloed aan data te benutten en te verwerken in heldere analyses en rapportages.

Aanpak

T-Mobile migreerde van Oracle naar Teradata. Logisch gevolg daarvan is de migratie van Business Objects naar Teradata. Het team van Riviq-professionals verzekerde een versnelde testfase, een vlotte acceptatie en een vlekkeloze migratie. Tijdens deze migratie zorgde het team voor 24/7 support, inclusief operationeel beheer en incidentoplossing. Parallel aan dit traject werkten analisten van Riviq aan lopende projecten en changes die de ongoing business waarborgden.

Robert Mansour

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met

Pim Wennekes

Manager analytics

pim.wennekes@riviq.nl
+31 621 964 963
linkedin.com/in/pimwennekes

andere klantcases

Proactief retentie- programma met AI

Bouwmaat Nederland, groothandel in bouwmaterialen, gebruikt artificial intelligence (AI) om haar retentieprogramma te optimaliseren. Voorspelmodellen op basis van eigen data en externe databronnen adviseren het retentieteam op welke klanten zij zich het beste kan...

Lees meer

Send this to a friend