Riviq rijdt steeds meer elektrisch
De beweging van auto’s met een verbrandingsmotor naar elektrisch aangedreven auto’s is in Nederland goed te zien. Ook binnen Riviq zien we deze trend, inmiddels hebben we diverse modellen elektrische auto’s in ons wagenpark. Enkele Tesla Model 3’s en Nissan Leafs rijden al rond. De Kia e-Nero is in bestelling en er zullen er meer volgen want andere consultants hebben ook al aangegeven dat ze geïnteresseerd zijn in een elektrische auto.
Typerend voor een consultancybedrijf is het wagenpark met leaseauto’s. Bij Riviq willen we hier graag keuzevrijheid in geven en waar mogelijk een steentje bijdragen aan een beter milieu. Zo kunnen consultants kiezen voor een leaseauto of voor een mobiliteitsvergoeding waarmee hij of zij met openbaar vervoer of met eigen vervoer kan reizen. Het leasebudget is van oudsher afgestemd op een dieselauto waarmee je (destijds) het meest voordelig veel kilometers kan rijden.
Riviq heeft ervoor gekozen om het leasen van elektrische auto’s makkelijk te houden door het budget en de spelregels gelijk te houden. Binnen Riviq zijn consultants vrij in hun keuze voor type auto en type mobiliteit.
Met de komst van de Tesla Model 3 kwam een meer bereikbare Tesla op de markt. Andere alternatieven voor elektrisch rijden zijn o.a. de Nissan Leaf, de Kia e-Nero en de Hyundai Kona/Ioniq. De gunstige (bijtellings)prijs, prima actieradius en binnenruimte zijn de belangrijkste overwegingen voor consultants om te kiezen voor een elektrische auto.
Een mooie trend die Riviq ondersteunt en waarmee we een steentje bijdragen aan duurzaam rijden.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
meer over dit onderwerp
Je data-infrastructuur uitrollen met één druk op de knop: 4 voordelen van Infra-as-Code
Lees hoe je met één druk op de knop aanpassingen in zowel je ontwikkel- als productieomgeving kunt regelen
Wat is dbt? De basis van de populaire datatransformatie tool uitgelegd
Maar wat doet deze tool eigenlijk? En waarom is het zo populair? Vladimir Hazeleger legt de basisbeginselen van dbt uit.
In 4 stappen naar een effectief machine learning model om klantgedrag te voorspellen
In deel 2 licht collega Pim Wennekes het stap voor stap toe