Bedrijfsbrede informatievoorziening met rapportage & analyse
Nieuwe automatisch gegenereerde data mart als informatievoorziening kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.
Situatie
Na de introductie van SAP als het primaire systeem voor de bedrijfsprocessen wilde USG People een nieuw en bedrijfsbreed fundament leggen om alle data te ontsluiten.
Vraag
USG vroeg ons om de opzet van de bedrijfsbrede informatievoorziening voor rapportage en analyse. Voorwaarde: rapportage moest alle activiteiten omvatten: financieel, operationeel, human resources. Daarnaast wilde USG een nieuwe afdeling Business Intelligence inrichten.
Aanpak
Onze Rapid BI aanpak voor de realisatie van het data warehouse is gebaseerd op het automatisch genereren van gegevenstabellen en laadprocessen. Dit maakte het mogelijk om binnen enkele dagen de brondata (SAP) te ontsluiten naar een data warehouse en initiële data mart. Direct daarna kon het ontwikkelteam samen met gebruikers aan de slag om business rules en rapportages op te stellen.
Op deze manier werd tijd en geld bespaard op de ontwikkeling van het data warehouse, terwijl er toch een solide en toekomstbestendige oplossing ontstond. Tegelijk konden business gebruikers eerder worden betrokken bij het eindresultaat, bijdragend aan succes van het programma.
De Rapid BI-aanpak van Riviq stelde ons in staat om veel sneller en tegen lagere kosten een compleet nieuwe BI-omgeving te realiseren.
Resultaat
De samenwerking met Riviq heeft tot uitstekende resultaten geleid
- Alle informatie geïntegreerd in één ‘single version of the truth’
- Eenvoudig om rapportages te maken, te delen en om nieuwe inzichten te krijgen
- De kosten van de nieuwe BI omgeving zijn een stuk lager dan van de oude omgeving
- Centrale afdeling en processen voor het faciliteren van BI binnen de organisatie
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
andere klantcases
Bouwmaat zet clustering in voor beter zicht op klanttypen en indirecte kosten
Een gezonde organisatie weet wat klantdiensten opleveren en kosten. Om te controleren of hun bestaande inzichten klopten, wilde bouwmaterialengroothandel Bouwmaat hun data laten spreken. Riviq hielp Bouwmaat bij het in kaart brengen van klantsegmenten en bijbehorende...
E-bikemerk QWIC fietst fluitend de toekomst in dankzij een solide data platform
Het Nederlandse e-bikemerk QWIC wil meer waarde uit hun data halen. Om productkwaliteit te optimaliseren en de service naar klanten te verbeteren bijvoorbeeld. Er ontbrak alleen nog een cruciaal element voordat ze daarmee konden starten: een solide data platform...
CONO Kaasmakers vergroot zichtveld dankzij vernieuwde Power BI rapportage mogelijkheden
Aan cijfermatige informatie geen gebrek, maar CONO Kaasmakers wil meer. Samen met Riviq werkt CONO aan nieuwe Power BI management rapportages die de business meer stuurinformatie geven om beter onderbouwde beslissingen te nemen.CONO Kaasmakers bestaat al meer dan...