Home E data en AI uitdaging E Grip krijgen op de cloudkosten is lastig

Grip krijgen op de cloudkosten is lastig

Het lukt me niet om grip te krijgen op mijn cloudkosten, hoe pak ik dit aan?

closeup-whiteboard-architectuur

Op steeds grotere schaal maken organisaties voor het dataplatform gebruik van (Azure) services in de cloud. Je rekent deze services af via een pay-per-use model waarbij je betaalt voor het daadwerkelijke gebruik. Zeker bij nieuwe omgevingen is het daarom lastig om vooraf goed in te schatten hoe deze kosten uit zullen vallen. Toch is het wel prettig om daar een idee bij te hebben zodat je deze kosten kunt bewaken en er geen grote excessen optreden.

Hoe blijf ik in control van de kosten?

Deze drie aspecten zijn relevant:

1. Maak de juiste (architectuur-) keuzes: data lake vs SQL database, dynamisch op- en afschalen of het instellen van plafonds
2. Zet niet alleen in op monitoren en signaleren, maar ook op het analyseren van gegevens
3. Verbeter de inrichting van je landschap en de keuzes die je maakt op basis van de analyses uit de tweede stap

Met deze stappen voorkom je onnodige hoge maandelijkse kosten voor een lange periode.

Voordelen data architectuur assessment

Meer grip op cloudkosten
Zicht in besparingsmogelijkheden
Een goed beeld van de verwachte toekomstige kosten bij uitbouw van het data platform

Altijd prijs!

Riviq helpt bij het opzetten en inrichten van deze drie aspecten. Interesse om dit eens te bespreken? We vertellen je er graag meer over.

Naast dat we je jou weer laten winnen met data & analytics geven we ook graag iets aan je bij een eerste kennismaking. Geen snoepreisjes, maar wel iets ludieks. Een echte ‘kan ik niet van afblijven’ Riviq snoeppot.

Neem contact op

Riviq snoeppot
Data quality

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op.

Bellen: +31 614 298 814 Email: paul.stamdejonge@riviq.nl

Paul Stam de Jonge

Business manager

Connect via Linkedin Stuur een appje

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?

Schrijf dan in voor de nieuwsbrief en ontvang circa 6x per jaar een selectie van blogs, cases en nieuws in je mailbox.