Persoonlijke groei
Samen met Teamwork & Fun vormt Persoonlijke groei de basiswaardes van Riviq. Deze waardes zijn vanaf de start zeer belangrijk voor de oprichters en bepalen dus ook het aannamebeleid. Het uitgangspunt bij de start van het bedrijf was, “Consultants leuk werk geven en zorgen dat ze zich kunnen ontwikkelen”. Dit is diep verankerd in de cultuur van Riviq.
De persoonlijke groei van consultants wordt planmatig en als maatwerk aangepakt. Iedere consultant heeft persoonlijke doelstellingen waar hij of zij een periode van een jaar aan werkt. Deze doelstellingen gaan over carrière, soorten opdrachten, trainingen maar ook over ontwikkelingen op gebied van soft skills. Omdat het management van Riviq veel ervaring heeft in het vakgebied en zelf ook in het werkveld actief is geweest, kunnen zij goed adviseren, coachen en richting geven aan de carrière van consultants.
Er zijn diverse mogelijkheden om tot persoonlijke groei te komen. De meest voor de hand liggende is training. Iedere Riviq consultant kan jaarlijks trainingen volgen. Maar er zijn ook diverse kennissessies die door Riviq consultants worden georganiseerd en waarvan veel wordt geleerd. Een andere mogelijkheid is je te laten coachen door een senior op het vlak van jouw leerdoelstelling.
In een tijd waarin technieken en tools steeds sneller opkomen, krijgen consultants regelmatig tijd om deze nieuwe technieken zelf te ontdekken. Soms werkt dat efficiënter dan het volgen van een training of omdat de training simpelweg nog niet bestaat.
Het doel van persoonlijke groei is om consultants verder te helpen in hun carrière. Dat ze van junior naar medior en later naar senior kunnen groeien. Maar ook om groei van techniek naar inhoud (analist) of bijvoorbeeld naar proces (scrum master) mogelijk te maken. In de praktijk zorgt persoonlijke groei ervoor dat mensen doorgroeien naar werk dat ze nog leuker en uitdagender vinden.
Mocht je meer willen weten over hoe wij persoonlijke groei belangrijk maken neem dan contact op. Ik leg het je met plezier uit.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
meer over dit onderwerp
VMN media bouwt met data lake aan rol als waardevolle data- en inzichten leverancier
B2B-uitgever VMN media is al jaren dé kennisbank voor professionals in Nederland. Daardoor heeft het mediabedrijf enorm veel waardevolle data verzameld. Die data wilde VMN media beter gaan benutten én beschikbaar maken voor hun klanten. Riviq hielp het mediabedrijf...
Via co-creatie met Bejo Zaden naar een dashboard voor Power BI Governance
Bejo Zaden, veredelaar van groentezaden, wilde meer regie over het gebruik en beheer van hun Microsoft Power BI-rapportages. Toevallig was Riviq net bezig met de uitwerking van een idee rondom een dashboard voor Power BI Governance. In een co-creatietraject hielpen...
Proefopstelling Logging en Monitoring
Je dagelijkse data laadproces inzichtelijk om pro-actief een potentieel issue te voorkomen