Persoonlijke groei
Samen met Teamwork & Fun vormt Persoonlijke groei de basiswaardes van Riviq. Deze waardes zijn vanaf de start zeer belangrijk voor de oprichters en bepalen dus ook het aannamebeleid. Het uitgangspunt bij de start van het bedrijf was, “Consultants leuk werk geven en zorgen dat ze zich kunnen ontwikkelen”. Dit is diep verankerd in de cultuur van Riviq.
De persoonlijke groei van consultants wordt planmatig en als maatwerk aangepakt. Iedere consultant heeft persoonlijke doelstellingen waar hij of zij een periode van een jaar aan werkt. Deze doelstellingen gaan over carrière, soorten opdrachten, trainingen maar ook over ontwikkelingen op gebied van soft skills. Omdat het management van Riviq veel ervaring heeft in het vakgebied en zelf ook in het werkveld actief is geweest, kunnen zij goed adviseren, coachen en richting geven aan de carrière van consultants.
Er zijn diverse mogelijkheden om tot persoonlijke groei te komen. De meest voor de hand liggende is training. Iedere Riviq consultant kan jaarlijks trainingen volgen. Maar er zijn ook diverse kennissessies die door Riviq consultants worden georganiseerd en waarvan veel wordt geleerd. Een andere mogelijkheid is je te laten coachen door een senior op het vlak van jouw leerdoelstelling.
In een tijd waarin technieken en tools steeds sneller opkomen, krijgen consultants regelmatig tijd om deze nieuwe technieken zelf te ontdekken. Soms werkt dat efficiënter dan het volgen van een training of omdat de training simpelweg nog niet bestaat.
Het doel van persoonlijke groei is om consultants verder te helpen in hun carrière. Dat ze van junior naar medior en later naar senior kunnen groeien. Maar ook om groei van techniek naar inhoud (analist) of bijvoorbeeld naar proces (scrum master) mogelijk te maken. In de praktijk zorgt persoonlijke groei ervoor dat mensen doorgroeien naar werk dat ze nog leuker en uitdagender vinden.
Mocht je meer willen weten over hoe wij persoonlijke groei belangrijk maken neem dan contact op. Ik leg het je met plezier uit.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
meer over dit onderwerp
Bouwmaat zet clustering in voor beter zicht op klanttypen en indirecte kosten
Een gezonde organisatie weet wat klantdiensten opleveren en kosten. Om te controleren of hun bestaande inzichten klopten, wilde bouwmaterialengroothandel Bouwmaat hun data laten spreken. Riviq hielp Bouwmaat bij het in kaart brengen van klantsegmenten en bijbehorende...
Een future-proof data platform is een mythe – en dit is waarom
Een compleet data platform in de cloud met de allernieuwste tools. Op die manier wil een organisatie in één keer klaar zijn voor de toekomst. Lees verder waarom je hiermee juist níet klaar bent voor de toekomst.
Performance problemen in Databricks? Zo voorkom je ze eenvoudig
Het verwerken van grote hoeveelheden data zou tegenwoordig een koud kunstje moeten zijn. Collega Saskia van Doormalen legt uit hoe je voorkomt dat je uren moet wachten op datatransformaties.