TMG heeft klant beter in beeld

Nieuwe automatisch gegenereerde data mart kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.

Situatie

Het oude data warehouse van TMG was complex en inflexibel, kon steeds moeilijker gegevens leveren. Ook omdat de vraag veranderde: de business had behoefte aan andere informatie over de klant, uit meerdere bronnen, sneller en flexibeler, zelf te genereren.

Vraag

Kern van de TMG-gedachte: “We voelen de groeiende behoefte aan een nieuwe inrichting van onze database. Maar dat is ingewikkeld, tijdrovend en duur.“

Aanpak

Riviq heeft twee toepassingen ingezet die de TMG snel en betaalbaar een flexibele ingericht data warehouse opleverde. Door de toepassing van Rapid BI en de Data Warehouse Generator beschikt TMG nu over selecties en rapportages die voor 92% geautomatiseerd zijn. De data mart is zelf-herstellend en corrigeert fouten automatisch.

We hebben onze klanten steeds in het vizier.

Fred Zegers

Manager Data Management, TMG

Resultaat

De generator levert een nagenoeg kant en klaar data warehouse met bijbehorende data marts. De input voor deze generator is simpel: een Excel sheet met metadata. Door entiteiten, relaties en business keys in te vullen is de input gereed voor de creatie van een krachtig marketing platform.

Door deze eenvoudige exercitie is het mogelijk het datamodel zelf uit te breiden met nieuwe bronnen. Het gegenereerde data warehouse is krachtig, snel en door de gekozen opslagmethodiek kan er op elk gewenst moment in tijd een snapshot worden gemaakt van een moment in het verleden.

Robert Mansour

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met

Pim Wennekes

Manager Data science

pim.wennekes@riviq.nl
+31 621 964 963
linkedin.com/in/pimwennekes

andere klantcases

Proactief retentie- programma met AI

Bouwmaat Nederland, groothandel in bouwmaterialen, gebruikt artificial intelligence (AI) om haar retentieprogramma te optimaliseren. Voorspelmodellen op basis van eigen data en externe databronnen adviseren het retentieteam op welke klanten zij zich het beste kan...

Lees meer

Holland Casino zet in op responsible intelligence

Riviq heeft de customer intelligence fast track gegeven aan Holland Casino. Intelligence & predictive analytics zijn cruciaal voor Holland Casino. Ze geven inzicht in het huidige en voorspellen het toekomstige gedrag van zijn gasten waarmee Holland Casino zijn...

Lees meer

Send this to a friend