Mediahuis (voorheen TMG) heeft klant beter in beeld
Nieuwe automatisch gegenereerde data mart kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.
Situatie
Het oude data warehouse van Mediahuis (voorheen TMG) was complex en inflexibel, kon steeds moeilijker gegevens leveren. Ook omdat de vraag veranderde: de business had behoefte aan andere informatie over de klant, uit meerdere bronnen, sneller en flexibeler, zelf te genereren.
Vraag
Kern van Mediahuis-gedachte: “We voelen de groeiende behoefte aan een nieuwe inrichting van onze database. Maar dat is ingewikkeld, tijdrovend en duur.“
Aanpak
Riviq heeft twee toepassingen ingezet die Mediahuis snel en betaalbaar een flexibele ingericht data warehouse opleverde. Door de toepassing van Rapid BI en de Data Warehouse Generator beschikt Mediahuis nu over selecties en rapportages die voor 92% geautomatiseerd zijn. De data mart is zelf-herstellend en corrigeert fouten automatisch.
We hebben onze klanten steeds in het vizier.
Resultaat
De generator levert een nagenoeg kant en klaar data warehouse met bijbehorende data marts. De input voor deze generator is simpel: een Excel sheet met metadata. Door entiteiten, relaties en business keys in te vullen is de input gereed voor de creatie van een krachtig marketing platform.
Door deze eenvoudige exercitie is het mogelijk het datamodel zelf uit te breiden met nieuwe bronnen. Het gegenereerde data warehouse is krachtig, snel en door de gekozen opslagmethodiek kan er op elk gewenst moment in tijd een snapshot worden gemaakt van een moment in het verleden.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
andere klantcases
VMN media bouwt met data lake aan rol als waardevolle data- en inzichten leverancier
B2B-uitgever VMN media is al jaren dé kennisbank voor professionals in Nederland. Daardoor heeft het mediabedrijf enorm veel waardevolle data verzameld. Die data wilde VMN media beter gaan benutten én beschikbaar maken voor hun klanten. Riviq hielp het mediabedrijf...
Via co-creatie met Bejo Zaden naar een dashboard voor Power BI Governance
Bejo Zaden, veredelaar van groentezaden, wilde meer regie over het gebruik en beheer van hun Microsoft Power BI-rapportages. Toevallig was Riviq net bezig met de uitwerking van een idee rondom een dashboard voor Power BI Governance. In een co-creatietraject hielpen...
Royal Schiphol Group tackelt complexe winst- en verliesrekeningen in Power BI
Overzichtelijke winst- en verliesrekeningen realiseren voor luchthaven Amsterdam Airport Schiphol én voor alle onderliggende businessunits. Een pittige uitdaging voor de financiële afdeling van eigenaar en exploitant Royal Schiphol Group. Riviq hielp bij het opzetten...