Mediahuis (voorheen TMG) heeft klant beter in beeld
Nieuwe automatisch gegenereerde data mart kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.
Situatie
Het oude data warehouse van Mediahuis (voorheen TMG) was complex en inflexibel, kon steeds moeilijker gegevens leveren. Ook omdat de vraag veranderde: de business had behoefte aan andere informatie over de klant, uit meerdere bronnen, sneller en flexibeler, zelf te genereren.
Vraag
Kern van Mediahuis-gedachte: “We voelen de groeiende behoefte aan een nieuwe inrichting van onze database. Maar dat is ingewikkeld, tijdrovend en duur.“
Aanpak
Riviq heeft twee toepassingen ingezet die Mediahuis snel en betaalbaar een flexibele ingericht data warehouse opleverde. Door de toepassing van Rapid BI en de Data Warehouse Generator beschikt Mediahuis nu over selecties en rapportages die voor 92% geautomatiseerd zijn. De data mart is zelf-herstellend en corrigeert fouten automatisch.
We hebben onze klanten steeds in het vizier.
Resultaat
De generator levert een nagenoeg kant en klaar data warehouse met bijbehorende data marts. De input voor deze generator is simpel: een Excel sheet met metadata. Door entiteiten, relaties en business keys in te vullen is de input gereed voor de creatie van een krachtig marketing platform.
Door deze eenvoudige exercitie is het mogelijk het datamodel zelf uit te breiden met nieuwe bronnen. Het gegenereerde data warehouse is krachtig, snel en door de gekozen opslagmethodiek kan er op elk gewenst moment in tijd een snapshot worden gemaakt van een moment in het verleden.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
andere klantcases
Royal Schiphol Group tackelt complexe winst- en verliesrekeningen in Power BI
Overzichtelijke winst- en verliesrekeningen realiseren voor luchthaven Amsterdam Airport Schiphol én voor alle onderliggende businessunits. Een pittige uitdaging voor de financiële afdeling van eigenaar en exploitant Royal Schiphol Group. Riviq hielp bij het opzetten...
Bouwmaat zet clustering in voor beter zicht op klanttypen en indirecte kosten
Een gezonde organisatie weet wat klantdiensten opleveren en kosten. Om te controleren of hun bestaande inzichten klopten, wilde bouwmaterialengroothandel Bouwmaat hun data laten spreken. Riviq hielp Bouwmaat bij het in kaart brengen van klantsegmenten en bijbehorende...
E-bikemerk QWIC fietst fluitend de toekomst in dankzij een solide data platform
Het Nederlandse e-bikemerk QWIC wil meer waarde uit hun data halen. Om productkwaliteit te optimaliseren en de service naar klanten te verbeteren bijvoorbeeld. Er ontbrak alleen nog een cruciaal element voordat ze daarmee konden starten: een solide data platform...