TMG heeft klant beter in beeld
Nieuwe automatisch gegenereerde data mart kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.

Situatie
Het oude data warehouse van TMG was complex en inflexibel, kon steeds moeilijker gegevens leveren. Ook omdat de vraag veranderde: de business had behoefte aan andere informatie over de klant, uit meerdere bronnen, sneller en flexibeler, zelf te genereren.
Vraag
Kern van de TMG-gedachte: “We voelen de groeiende behoefte aan een nieuwe inrichting van onze database. Maar dat is ingewikkeld, tijdrovend en duur.“
Aanpak
Riviq heeft twee toepassingen ingezet die de TMG snel en betaalbaar een flexibele ingericht data warehouse opleverde. Door de toepassing van Rapid BI en de Data Warehouse Generator beschikt TMG nu over selecties en rapportages die voor 92% geautomatiseerd zijn. De data mart is zelf-herstellend en corrigeert fouten automatisch.
We hebben onze klanten steeds in het vizier.
Resultaat
De generator levert een nagenoeg kant en klaar data warehouse met bijbehorende data marts. De input voor deze generator is simpel: een Excel sheet met metadata. Door entiteiten, relaties en business keys in te vullen is de input gereed voor de creatie van een krachtig marketing platform.
Door deze eenvoudige exercitie is het mogelijk het datamodel zelf uit te breiden met nieuwe bronnen. Het gegenereerde data warehouse is krachtig, snel en door de gekozen opslagmethodiek kan er op elk gewenst moment in tijd een snapshot worden gemaakt van een moment in het verleden.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
bladeren door artikelen
andere klantcases
Eurocommercial – Strategie advies voor toekomstvast dataplatform
Met de veelal internationaal georiënteerde business van vastgoedorganisaties is een goed georganiseerde informatievoorziening cruciaal. Gegevens zijn vaak verspreid aanwezig in verschillende landen maar moeten wel geïntegreerd en geaggregeerd worden op verschillende...
NIBC Bank – Meer aandacht voor klanten dankzij Tekst Data Mining
NIBC wil zoveel mogelijk aandacht besteden aan het bijstaan van klanten op de voor hun beslissende momenten. Daarom doen ze er alles aan om ondersteunende processen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Een voorbeeld hiervan is Tekst Data Mining, waarbij de...
Proactief retentie- programma met AI
Bouwmaat Nederland, groothandel in bouwmaterialen, gebruikt artificial intelligence (AI) om haar retentieprogramma te optimaliseren. Voorspelmodellen op basis van eigen data en externe databronnen adviseren het retentieteam op welke klanten zij zich het beste kan...