Mediahuis (voorheen TMG) heeft klant beter in beeld
Nieuwe automatisch gegenereerde data mart kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.

Situatie
Het oude data warehouse van Mediahuis (voorheen TMG) was complex en inflexibel, kon steeds moeilijker gegevens leveren. Ook omdat de vraag veranderde: de business had behoefte aan andere informatie over de klant, uit meerdere bronnen, sneller en flexibeler, zelf te genereren.
Vraag
Kern van Mediahuis-gedachte: “We voelen de groeiende behoefte aan een nieuwe inrichting van onze database. Maar dat is ingewikkeld, tijdrovend en duur.“
Aanpak
Riviq heeft twee toepassingen ingezet die Mediahuis snel en betaalbaar een flexibele ingericht data warehouse opleverde. Door de toepassing van Rapid BI en de Data Warehouse Generator beschikt Mediahuis nu over selecties en rapportages die voor 92% geautomatiseerd zijn. De data mart is zelf-herstellend en corrigeert fouten automatisch.
We hebben onze klanten steeds in het vizier.
Resultaat
De generator levert een nagenoeg kant en klaar data warehouse met bijbehorende data marts. De input voor deze generator is simpel: een Excel sheet met metadata. Door entiteiten, relaties en business keys in te vullen is de input gereed voor de creatie van een krachtig marketing platform.
Door deze eenvoudige exercitie is het mogelijk het datamodel zelf uit te breiden met nieuwe bronnen. Het gegenereerde data warehouse is krachtig, snel en door de gekozen opslagmethodiek kan er op elk gewenst moment in tijd een snapshot worden gemaakt van een moment in het verleden.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
bladeren door artikelen
andere klantcases
Vakmedianet zet belangrijke stap naar digitaal mediabedrijf met integraal beeld van abonnees
B2B-publisher Vakmedianet wilde meer weten over abonnees. Dat was hard nodig om hun nieuwe strategie gericht op digitale content en dataproducten een succes te maken. Vakmedianet vroeg de hulp van Riviq om drie databronnen te ontsluiten en zo een integraal beeld van...
Bouwmaat ontwikkelt first class dataoplossingen als een echte vakman: solide, snel en flexibel
Groothandel Bouwmaat biedt meer dan 13.500 bouwmaterialen. Allemaal voor professionele klussers. Zelf timmert de groothandel al jaren hard aan de weg met data en analytics. Riviq ondersteunt Bouwmaat daarbij met inhoudelijk advies en neemt de technische realisatie van...
Hago Rail Services en machine learning: nachtelijke schoonmaakcapaciteit voorspellen voor NS-treinen
Honderden medewerkers van Hago Rail Services zorgen er dagelijks voor dat reizigers in schone NS-treinen reizen. Maar het inplannen van schoonmakers was altijd een uitdaging. Hoeveel schoonmakers zijn er aan het einde van iedere dag nodig op welke plek in Nederland?...