Mediahuis (voorheen TMG) heeft klant beter in beeld
Nieuwe automatisch gegenereerde data mart kan door de business snel en flexibel worden aangepast, zonder tussenkomst van IT. Combinatie van gegevens uit meerdere bronnen geeft uniek klantbeeld voor marketinganalyse, rapportages en selecties.
Situatie
Het oude data warehouse van Mediahuis (voorheen TMG) was complex en inflexibel, kon steeds moeilijker gegevens leveren. Ook omdat de vraag veranderde: de business had behoefte aan andere informatie over de klant, uit meerdere bronnen, sneller en flexibeler, zelf te genereren.
Vraag
Kern van Mediahuis-gedachte: “We voelen de groeiende behoefte aan een nieuwe inrichting van onze database. Maar dat is ingewikkeld, tijdrovend en duur.“
Aanpak
Riviq heeft twee toepassingen ingezet die Mediahuis snel en betaalbaar een flexibele ingericht data warehouse opleverde. Door de toepassing van Rapid BI en de Data Warehouse Generator beschikt Mediahuis nu over selecties en rapportages die voor 92% geautomatiseerd zijn. De data mart is zelf-herstellend en corrigeert fouten automatisch.
We hebben onze klanten steeds in het vizier.
Resultaat
De generator levert een nagenoeg kant en klaar data warehouse met bijbehorende data marts. De input voor deze generator is simpel: een Excel sheet met metadata. Door entiteiten, relaties en business keys in te vullen is de input gereed voor de creatie van een krachtig marketing platform.
Door deze eenvoudige exercitie is het mogelijk het datamodel zelf uit te breiden met nieuwe bronnen. Het gegenereerde data warehouse is krachtig, snel en door de gekozen opslagmethodiek kan er op elk gewenst moment in tijd een snapshot worden gemaakt van een moment in het verleden.
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
andere klantcases
Uitgever VMN media werkt graag met Junior Data Engineers van Riviq
Jesse Kok ging aan de slag als Junior Data Engineer bij VMN Media. Amper twee jaar later runt hij het data platform van de uitgever. Jesse en zijn opdrachtgever Marco van Ginkel kijken terug op hun succesvolle samenwerking.Met 30 vakbladtitels en 32 websites verspreid...
Cruciale stuurinformatie laat P1 Travel nog beter inspelen op dynamische ticketingwereld
Van papieren tickets in envelopjes naar een digitaal e-commerceproduct. P1 Travel is in rap tempo uitgegroeid tot het grootste ticketingbedrijf in Europa. Daarom wilde het bedrijf graag meer grip krijgen op de dynamische ticketingsector én beter sturen op prestaties...
Movir verzekert zich van een data gedreven toekomst met een Azure data platform en Power BI
Hoe breng je complexe financiële data uit meerdere databronnen samen voor efficiëntere data analytics? Voor die fikse uitdaging stond Movir, dé inkomensverzekeraar voor zelfstandigen in Nederland. Riviq hielp Movir om alle data succesvol te ontsluiten in een Azure...