Holland Casino zet in op responsible intelligence
Riviq heeft de customer intelligence fast track gegeven aan Holland Casino. Responsible Intelligence & predictive analytics zijn cruciaal voor Holland Casino. Ze geven inzicht in het huidige en voorspellen het toekomstige gedrag van zijn gasten waarmee Holland Casino zijn kerntaak, veilig en verantwoord spelen om geld, nog beter kan vervullen.
Meer inzicht in de gast
Gasten een onvergetelijke casino avond bezorgen en tegelijkertijd voorkomen dat zij onverantwoord spelgedrag gaan vertonen, dat is waar het om draait bij Holland Casino. Daarvoor is het verkrijgen van kennis over de gasten cruciaal. Wanneer komen welke gasten? Welk spelaanbod en welke promoties worden gewaardeerd door welke gasten? Hoe herken je dat een gast risicovol gedrag vertoont? Door gastdata om te zetten naar gastinzichten kun je beter inspelen op de behoeften van de gast en tevens zorgen dat spelen een spel blijft. Customer intelligence (of in dit geval: guest intelligence) verschaft die inzichten.
Customer intelligence fast track
Riviq en Holland Casino kwamen elkaar tegen op een seminar Predictive Analysis. Al gauw ontstond het idee om de CI fast track te doen. Pim Wennekes van Riviq: “De customer intelligence fast track is een traject waarbij de professionals van Riviq samen met de specialisten van de klant alle stappen doorlopen van een customer intelligence project. Van data assessment tot predictive analytics en van data modelling tot dashboarding en data visualisatie: bij elke stap wordt uitgelegd waar de valkuilen liggen en hoe je die kunt omzeilen. Bovendien wordt alles uitgevoerd met eigen data van de klant.”
Voorspellen van gedrag
Een belangrijke doelstelling was om het gedrag van de gasten te kunnen voorspellen. Pim Wennekes, customer intelligence consultant bij Riviq: “Holland Casino is een uitgaansgelegenheid waar mensen verantwoord en veilig kunnen spelen om geld. Verantwoord betekent in dezen dat men wil voorkomen dat gasten meer inzetten of vaker spelen dan hun budget toelaat. Hoe kun je nu op basis van data voorspellen wanneer een gast weer terugkomt en wat zijn speelgedrag dan wordt?” Deze vraagstelling vormde de basis voor het voorspelmodel dat ontwikkeld werd. Daarbij werd het model gevoed met diverse data elementen, zoals voorgaande bezoeken, reisafstand tot de vestiging en de favoriete speelautomaten van de gast.
Door de fast track van Riviq hebben we geïnvesteerd in onze customer intelligence competenties. Bovendien kunnen we met de ontwikkelde voorspelmodellen letterlijk de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.
Resultaat: beter voorbereid op de toekomst
De toekomstige omgeving van het Holland Casino is op zijn minst dynamisch te noemen: zo heeft de overheid vergaande plannen tot privatisering van Holland Casino, de markt voor online kansspelen gaat open en dat alles vindt plaats binnen de kaders van responsible gaming. Om ook in deze nieuwe omgeving verantwoordelijk en succesvol te zijn, is het hebben van goede customer intelligence essentieel. Marieke de Graaf, manager business analytics van Holland Casino: “Door de fast track van Riviq hebben we geïnvesteerd in onze customer intelligence competenties. Bovendien kunnen we met de ontwikkelde voorspelmodellen letterlijk de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.”
Meer weten? Neem vrijblijvend contact op met
andere klantcases
Junior Data Engineer van Riviq geeft NIPV extra veerkracht
Junior Data Engineer Ruward Karper startte bij het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV), de organisatie die bijdraagt aan een veilig en veerkrachtig Nederland. Anderhalf jaar later hielp Ruward bij de volledige migratie van NIPV’s data warehouse naar de...
Uitgever VMN media werkt graag met Junior Data Engineers van Riviq
Jesse Kok ging aan de slag als Junior Data Engineer bij VMN Media. Amper twee jaar later runt hij het data platform van de uitgever. Jesse en zijn opdrachtgever Marco van Ginkel kijken terug op hun succesvolle samenwerking.Met 30 vakbladtitels en 32 websites verspreid...
Cruciale stuurinformatie laat P1 Travel nog beter inspelen op dynamische ticketingwereld
Van papieren tickets in envelopjes naar een digitaal e-commerceproduct. P1 Travel is in rap tempo uitgegroeid tot het grootste ticketingbedrijf in Europa. Daarom wilde het bedrijf graag meer grip krijgen op de dynamische ticketingsector én beter sturen op prestaties...