Ons verhaal
Het ontstaan van Riviq
Onze geschiedenis
2006 | De oprichting
Op 1 november 2006 richten Robert, Marc en Eric TopBI op en nemen hun intrek in een kantoor in Rijswijk. De drie oprichters starten door zelf aan de slag te gaan bij opdrachtgevers.
De dienstverlening van TopBI is gericht op BI en DWH consultancy, vooral detachering van professionals. Direct vanaf het begin wordt gebruik gemaakt van een sterk netwerk van freelancers.
2008 – 2010 | Eerste stappen van groei
Het bedrijf begint te groeien en gaat in aantal medewerkers voorbij de 10; de locatie van de traditioneel bij iemand thuis gehouden barbecue moet nu buiten de deur worden gezocht.
BI efficiency wordt als propositie in de markt gezet, een aanbod waarmee ze goed door de crisis zijn gekomen. In 2010 en 2011 wordt TopBI genomineerd voor de FD Gazelle award.
2011 – 2014 | Lustrum en uitbreiding van diensten
De viering van het eerste lustrum: racen op circuit Zandvoort.
De opzet van de Beheer dienst start in 2014. Kennis van cloud en nieuwe tools neemt sterk toe.
De groei gaat door, eind 2014 zit TopBI rond de 20 man.
2015 – 2017 | Groei, big data en analytics
Het bedrijf investeert in Big Data en analytics. Intern worden mensen opgeleid maar ook mensen met kennis worden aangetrokken. In 2015 zijn de eerste opdrachten in analytics.
Het 10 jarig bestaan wordt met het team in Barcelona gevierd.
In deze periode start de ontwikkeling van nieuwe DWH generatoren.
In 2017 verhuist TopBI van Rijswijk naar Den Haag.
2018 – 2019 | Riviq
In het young professional programma wordt een groep afgestudeerden opgeleid tot Data engineer.
De Academy wordt gestart waarin opleidingen worden aangeboden. Ook krijgt Innovatie een prominente rol in de bedrijfsvoering.
TopBI gaat verder onder de naam Riviq
2021 | 15 jaar Riviq
Vanwege corona een jaartje uitgesteld, maar in september 2022 ons 15 jarig bestaan alsnog goed gevierd in Valencia.
Met een fantastisch team van ruim 50 collega’s helpen we organisaties bij ‘Elke dag betere beslissingen’. We kijken met gepaste trots op een grote groep van aansprekende klanten.
Vanuit ons beproefde ‘Innovation days’ concept worden meerdere slimme data oplossingen geboren. Oplossingen om data & analytics projecten te versnellen en nieuwe kansen te verzilveren.